Balice wieża kontroli lotów

Lotnisko wojskowo-cywilne Kraków-Balice(EPKK)

uploaded_img/ba1.JPGW Krakowie istnieje jedna utwardzona droga startowa o długości 2550 m i szerokości 60 m. Droga ta posiada nawierzchnię betonową i umożliwia operowanie większości typów samolotów pasażerskich i transportowych.
Równoległy awaryjny pas startowy o nawierzchni trawiastej położony jest po północnej stronie drogi startowej.
Po południowej stronie drogi startowej przebiega równoległa droga do kołowania o długości równej drodze startowej i szerokości 38/23 m. Z drogą startową łączy ją 5 łączników. Dwie drogi zejścia (A, F) z drogi startowej leżą na jej końcach, ponadto dwie drogi kołowania zapewniają połączenie drogi startowej z budynkiem dworca zlokalizowanym w pobliżu końca drogi startowej.uploaded_img/ba2.JPGAN-26 ustawiony jako pomnik na terenie jednostkiuploaded_img/ba3.JPGWojskowe CASA-295uploaded_img/ba4.JPGB 737uploaded_img/ba5.JPGW czerwcu 2011 roku miałem możliwość zwiedzić wieżę kontroli lotów krakowskiego lotniska i poznać pracę kontrolerów lotniczychuploaded_img/ba51.jpguploaded_img/ba6.JPGuploaded_img/ba7.JPGuploaded_img/ba8.JPGB 737-800uploaded_img/ba9.JPGuploaded_img/ba91.JPGWojskowe kontra niskokosztowe.uploaded_img/ba92.JPGNa wyświetlaczach u góry czas z lewej u dołu kierunek i prędkość wiatru.uploaded_img/ba93.JPGuploaded_img/ba94.JPGMonitor radaruuploaded_img/ba95.JPGPoczciwy "antek -wiedeńczyk"(zasłynął lotem do Wiednia na rocznicę odsieczy wiedeńskiej)uploaded_img/ba96.JPGLotnisko jest wyposażone w system lądowania bez widoczności ILS kat 1, w tym roku ma być certyfikowane do ILS kat II co umożliwi lądowania samolotów we mgle tak często goszczącej na Balicach.uploaded_img/ba97.JPGuploaded_img/ba98.JPGLotnicze Pogotowie Ratunkowe Eurocopter EC-135uploaded_img/ba99.JPG