Lotnisko wojskowo-cywilne Kraków-Balice(EPKK)

W Krakowie istnieje jedna utwardzona droga startowa o
długości 2550 m i szerokości 60 m. Droga ta posiada nawierzchnię betonową i umożliwia operowanie większości typów samolotów pasażerskich i transportowych.
Równoległy awaryjny pas startowy o nawierzchni trawiastej położony jest po północnej stronie drogi startowej.
Po południowej stronie drogi startowej przebiega równoległa droga do kołowania o długości równej drodze startowej i szerokości 38/23 m. Z drogą startową łączy ją 5 łączników. Dwie drogi zejścia (A, F) z drogi startowej leżą na jej końcach, ponadto dwie drogi kołowania zapewniają połączenie drogi startowej z budynkiem dworca zlokalizowanym w pobliżu końca drogi startowej.

AN-26 ustawiony jako pomnik na terenie jednostki

Wojskowe CASA-295

B 737

W czerwcu 2011 roku miałem możliwość zwiedzić wieżę kontroli lotów krakowskiego lotniska i poznać pracę kontrolerów lotniczych




B 737-800


Wojskowe kontra niskokosztowe.

Na wyświetlaczach u góry czas z lewej u dołu kierunek i prędkość wiatru.


Monitor radaru

Poczciwy "antek -wiedeńczyk"(zasłynął lotem do Wiednia na rocznicę odsieczy wiedeńskiej)

Lotnisko jest wyposażone w system lądowania bez widoczności ILS kat 1, w tym roku ma być certyfikowane do ILS kat II co umożliwi lądowania samolotów we mgle tak często goszczącej na Balicach.


Lotnicze Pogotowie Ratunkowe Eurocopter EC-135
