Sierpniowe spotkania z Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym

W Katowice Airport...


uploaded_img/pog1.JPG

Piaggio P-180 Avanti

Nowoczesna włoska konstrukcja służąca do przewozu dwóch chorych na noszach plus obsługa. Prezentowany egzemplarz Polska zakupiła w 2007 roku.

uploaded_img/pog11.JPG

Samolot dzięki bardzo opływowej sylwetce, podporządkowanej opływowi laminarnemu strug powietrza ma rewelacyjne osiągi: prędkość przelotowa to aż 724 km/h, pułap 12500 metrów, zasięg do 2795 km.


uploaded_img/pog12.JPG

Przednie płaty nie są sterowe. Mają za zadanie wytworzyć siłę nośną i są wyposażone w klapy. Opływ laminarny powoduje, że szyby kokpitu nie posiadają wycieraczek.


uploaded_img/pog2.JPG

Silniki to 2 x P& W Canada PT6-66 o mocy 634 kW każdy.

uploaded_img/pog21.JPG

Cechą szczególnie przydatną do transportu chorych jest ciśnieniowa kabina , która może utrzymać we wnętrzu ciśnienie atmosferyczne do wysokości lotu 7300 metrów.


uploaded_img/pog22.JPG

... i w Bochnia Heliport.


uploaded_img/pog4.JPG

Odlot do bazy w Balicach Eurocoptera EC-135 , który przywiózł do bocheńskiego szpitala rannego w wypadku.


uploaded_img/pog41.JPG

Przygotowania przedstartowe Dowódcy , a zarazem pilota. Zwraca uwagę nowoczesny Glass Cockpit.


uploaded_img/pog42.JPG

Płaska podłoga, wygodne nosze, masa skomplikowanych urządzeń medycznych na których kompletnie się nie znam . Powoduje, że ten śmigłowiec jest niewątpliwie "super karetką pogotowia".

uploaded_img/pog43.JPG

Opływowy kadłub ma poniżej i powyżej zamontowane noże do cięcia przewodów energetycznych w przypadku kolizji z takowymi.

uploaded_img/pog44.JPG

Miejsce pracy lekarza i sam lekarz we własnej osobie.

uploaded_img/pog5.JPG

Ratownik medyczny kontroluje rozruch silników i sprawdza płatowiec przed startem.


uploaded_img/pog51.JPG

uploaded_img/pog6.JPG

I taki miły gest, pozdrowienia dla widzów!

uploaded_img/pog61.JPGuploaded_img/pog7.JPGuploaded_img/pog71.JPGuploaded_img/pog9.JPG