Vyhrevna-Vrutky 2016

Dzień dziecka w lokomotywowni Vrutky na Słowacji - czerwiec 2016r.


uploaded_img/vr1.JPG

Niedaleko słowackiego Martina we Vrutkach na szlaku linii kolejowej Żylina - Liptowski Mikulasz w tamtejszej lokomotywowni urządzany jest corocznie dzień dziecka będący jednocześnie wielkim świętem kolejowym Słowacji. W tym roku uczestniczyło w nim sześć czynnych parowozów w tym jeden z Austrii i wiele zabytkowych spalinówek i elektrowozów.

uploaded_img/vr11.JPG

Centralną częścią każdej lokomotywowni jest obrotnica, a za nią w tle wszystkie biorące udział w paradzie parowozy. Od lewej: 433.023, 477.013, 556.036, austriacki 78 618, 486 077, 475 196.

Film: KLIKNĄĆ!


uploaded_img/vr2.JPG

Tendrzak 433.023 z roku 1948 stacjonujący w Vrutkach.

uploaded_img/vr3.JPG

Nawęglanie gościa z Austrii i poniżej jego tabliczka produkcji.

uploaded_img/vr31.JPGuploaded_img/vr4.JPG

Najpopularniejszy towarowy parowóz Czechosłowacji produkowany w latach 50-tych w Pilźnie. Moc 2000 koni mechanicznych.

uploaded_img/vr41.JPG

Widok na budkę maszynisty parowozu produkowanego w końcu lat czterdziestych w Pilźnie. Był on na owe czasy bardzo nowoczesny, posiadał mechaniczny podajnik węgla , nowoczesny kocioł, koła o średnicy 1750 mm i moc do 2000 KM. Na następnych zdjęciach wnętrze budki. Podczas imprezy dostęp do parowozów był niczym nie skrępowany.

uploaded_img/vr42.JPGuploaded_img/vr43.JPGuploaded_img/vr5.JPG

Gwiazdą parady był "Zeleny Anton" parowóz pociągów pospiesznych trasy Bohumin - Koszyce.
Zbudowany przez Skodę w latach 30-tych XX wieku miał trzy cylindry i moc 2300 koni mechanicznych.

Film: KLIKNĄĆ!


uploaded_img/vr51.JPGuploaded_img/vr52.JPG

Armatura kotła "Antona"


Film z kabin: KLIKNĄĆ!


uploaded_img/vr6.JPG

"Papuga" to potoczna nazwa tych tendrzaków. Stojący na obrotnicy jest własnością stowarzyszenia z Popradu.


uploaded_img/vr7.JPG

Wystawa spalinowozów , na pierwszy planie gość z Austrii, a za nim odremontowane "Bardotki"



uploaded_img/vr8.JPG

Mój ulubiony typ czyli "Okularnik". Spalinówka całkowicie zmodernizowana , wyposażona w silnik CAT-a. Poniżej widok z kabiny maszynisty.

uploaded_img/vr81.JPGuploaded_img/vr9.JPG

Na pierwszym planie przedstawiciel dużej serii spalinówek produkcji komunistycznego "wielkiego brata" z Ługańska na Ukrainie.


uploaded_img/vr91.JPG

Muzealny elektrowóz produkowany przez Skodę w latach 50-tych.

A inna popularna seria elektrowozów na filmiku: KLIKNĄĆ!

uploaded_img/vr92.JPG



Warto jechać do Vrutek! Niesamowita kolejowa atmosfera, cudowne parowozy, spalinówki i elektrowozy też pierwszorzędne. Brak jakichkolwiek ogrodzeń , swobodny dostęp do maszyn , miła obsługa i weseli ludzie. Jednym słowem w imieniu organizatorów zapraszam!