Parowóz Ty-2 z pociągiem retro

PAROWÓZ Ty-2 nr 911 z pociągiem retro
na trasie Nowy Sącz - Chabówka(nr 104)



uploaded_img/lok1.JPG

20 maja 2012 r. w wiosennej scenerii, trasą Galicyjskiej Kolei Transwersalnej przejechał pociąg retro złożony z lokomotywy i siedmiu wagonów wystawiony przez Skansen kolejowy w Chabówce. Przejazd zorganizowało Nowosądeckie Stowarzyszenie Miłośników Kolei za co należy Im się WIELKI SZACUN!

uploaded_img/lok12.JPG
Parowóz na wiadukcie drogi Limanowa - Pisarzowa.
Szkoda tylko, że jechał tendrem do przodu, wyglądał przez to mniej dynamicznie.

uploaded_img/lok13.JPG
Mostek przed Limanową nad potokiem zasilającym Mordarkę.

uploaded_img/lok2.JPG

Most na rzeczce Łososina przed Tymbarkiem.

uploaded_img/lok21.JPG

Przed mostem półkilometrowa prosta...

uploaded_img/lok22.JPG
Dwie piękne inżynierskie konstrukcje, most trochę zaniedbany a lokomotywa wojennej produkcji w idealnym stanie.

uploaded_img/lok23.JPG

Most uszyty na miarę, parowóz całkowicie wypełnia objętość kratownicy mostu.

uploaded_img/lok3.JPG

Piękny wiadukt kolejowy przed Dobrą, siedmioprzęsłowy o wysokości 30 metrów i długości 143 metrów. Niestety porastające dolinę drzewa całkowicie zasłoniły konstrukcję.W oddali masyw Śnieżnicy.

uploaded_img/lok31.JPG

Widok wiaduktu z okna wagonu w 1987 roku. Zdjęcie zrobiłem jadąc rozkładowym pociągiem z Limanowej do Chabówki.

uploaded_img/lok4.JPG

Wjazd pociągu na stację Dobra k. Limanowej

uploaded_img/lok41.JPGuploaded_img/lok42.JPGuploaded_img/lok43.JPG

Postój w Dobrej. W oddali masyw Łopienia

uploaded_img/lok44.JPG

Lotniczy akcent imprezy samolot Gemini 115 wykonuje kosiaki nad stacją.

uploaded_img/lok5.JPG

Anatomia lokomotywy Ty-2
Z lewej widzimy silnik parowy z którego wychodzi trzon tłokowy napędzający poprzez korbowód koła maszyny, powiązane, celem przeniesienia napędu wiązarami. Nad silnikiem skrzynia suwakowa z której wychodzi trzon suwaka połączony mechanicznie z kołem nastawnicy w budce maszynisty.

uploaded_img/lok51.JPGuploaded_img/lok52.JPG

Parowóz Ty-2 "911" został wyprodukowany w Poznaniu w 1944 roku.Przedstawiciel wojennej serii niemieckich parowozów, skonstruowanych na potrzeby frontu wschodniego. Masa parowozu z tendrem 146 ton.

uploaded_img/lok53.JPG

Parowóz na trasie z N. Sącza do Chabówki spala ok. 5 ton węgla.
uploaded_img/lok54.JPG

Manometr ciśnienia pary w kotle wskazuje ok. 15 atmosfer, para wodna jest w przegrzewaczu podgrzewana do temperatury ponad 300 stopni celsiusza.

uploaded_img/lok55.JPG

Miejsce pracy maszynisty , na kotle widoczna tabliczka z maksymalną prędkością parowozu wynoszącą 80 km/h

uploaded_img/lok56.JPGuploaded_img/lok57.JPGuploaded_img/lok58.JPG

Pociągiem po Galicji podróżowali...

uploaded_img/lok6.JPG