PAROWÓZ Ty-2 nr 911 z pociągiem retro
na trasie Nowy Sącz - Chabówka(nr 104)
20 maja 2012 r. w wiosennej scenerii, trasą Galicyjskiej Kolei Transwersalnej przejechał pociąg retro złożony z lokomotywy i siedmiu wagonów wystawiony przez Skansen kolejowy w Chabówce. Przejazd zorganizowało Nowosądeckie Stowarzyszenie Miłośników Kolei za co należy Im się
WIELKI SZACUN!
Parowóz na wiadukcie drogi Limanowa - Pisarzowa.
Szkoda tylko, że jechał tendrem do przodu, wyglądał przez to mniej dynamicznie.
Mostek przed Limanową nad potokiem zasilającym Mordarkę.
Most na rzeczce Łososina przed Tymbarkiem.
Przed mostem półkilometrowa prosta...
Dwie piękne inżynierskie konstrukcje, most trochę zaniedbany a lokomotywa wojennej produkcji w idealnym stanie.
Most uszyty na miarę, parowóz całkowicie wypełnia objętość kratownicy mostu.
Piękny wiadukt kolejowy przed Dobrą, siedmioprzęsłowy o wysokości 30 metrów i długości 143 metrów. Niestety porastające dolinę drzewa całkowicie zasłoniły konstrukcję.W oddali masyw Śnieżnicy.
Widok wiaduktu z okna wagonu w 1987 roku. Zdjęcie zrobiłem jadąc rozkładowym pociągiem z Limanowej do Chabówki.
Wjazd pociągu na stację
Dobra k. Limanowej
Postój w Dobrej. W oddali masyw Łopienia
Lotniczy akcent imprezy samolot Gemini 115 wykonuje kosiaki nad stacją.
Anatomia lokomotywy Ty-2
Z lewej widzimy silnik parowy z którego wychodzi trzon tłokowy napędzający poprzez korbowód koła maszyny, powiązane, celem przeniesienia napędu wiązarami. Nad silnikiem skrzynia suwakowa z której wychodzi trzon suwaka połączony mechanicznie z kołem nastawnicy w budce maszynisty.
Parowóz Ty-2 "911" został wyprodukowany w Poznaniu w 1944 roku.Przedstawiciel wojennej serii niemieckich parowozów, skonstruowanych na potrzeby frontu wschodniego. Masa parowozu z tendrem 146 ton.
Parowóz na trasie z N. Sącza do Chabówki spala ok. 5 ton węgla.
Manometr ciśnienia pary w kotle wskazuje ok. 15 atmosfer, para wodna jest w przegrzewaczu podgrzewana do temperatury ponad 300 stopni celsiusza.
Miejsce pracy maszynisty , na kotle widoczna tabliczka z maksymalną prędkością parowozu wynoszącą 80 km/h
Pociągiem po Galicji podróżowali...