Rajd Polski Historyczny
czwarta edycja rajdu - 2015 r.
Święto dawnej rajdowej motoryzacji zafundowali nam organizatorzy RPH , poprzez poprowadzenie tras odcinków przez tereny powiatów bocheńskiego i wielickiego. W założeniu rajd ma podtrzymywać tradycje dawnego Rajdu Polski , który po raz pierwszy wyruszył na trasę wiodącą do Białowieży w 1921 roku. Także rywalizacja nawiązuje do niegdysiejszych rajdów, gdzie nie szybkość , a regularna jazda była premiowana. Punktem centralnym wzmagań była Wieliczka, a 5 września 2015 r. Łapanów.
W oczekiwaniu na start Alfa Romeo, Fiat 500, Skoda110L
Węgierska Łada
Wnętrze rajdowego Polskiego Fiata 125p
I klip z fiatem:
KLIKNĄĆ!
Kosmiczne i nasycone dawną elektroniką wnętrze Fiata X1/9
Start do odcinka w Żegocinie obok kościoła. Fiat X1/9, a za nim Porsche 911S.
Jeden z piękniejszych Alfa Romeo Giulietta Berlina Ti.
Włoski samochód , włoska załoga Alfa Romeo 2000 GT Veolce
Pora dać link do filmu, który kręciłem podczas rajdu:
KLIKNĄĆ!
Węgierska załoga jechała poczciwą i bliską sercu "Skodowką"
W klasyfikacji generalnej rajd wygrała załoga Marcin i Mateusz Stryczakowie jadący zielonym Porsche 911 Monte.
Trasa tegorocznej edycji liczyła ponad 800 kilometrów, w których blisko 408 stanowiło siedemnaście prób testu na regularność. Całość podzielona była na trzy etapy, z ostatnim rozgrywanym w nocy.
Drugie miejsce zajął duet Christian Crucifix i Joseph Lambert (Ford Cortina Lotus), który stracił 56 punktów do zwycięzców. Pierwszą trójkę uzupełnili Paolo Marcattilj i Marco Maria Calegari (Porsche 911 2.0 SWB, +74 punkty). Łącznie sklasyfikowano 42 załogi.
Następne zdjęcia to migawki z odcinka w okolicy Kamionnej.