Cały problem z montażem skrzydeł to trafić nimi w kadłub aby wbić sworznie łączące. Skrzydło znajduje się wtedy na specjalnym podnośniku z kółkami tzw. fortepianie i jest przemieszczane po nierównym bocheńskim bruku.
TS-11 Iskra R
Samolot szkolno – treningowy w wersji rozpoznania morskiego. Skonstruowany przez polskich inżynierów pod kierunkiem doc. Tadeusza Sołtyka. Od ponad 40 lat w służbie Polskich Sił Powietrznych i lotnictwa Indii. Mieleckie zakłady PZL wyprodukowały 424 egzemplarze różnych wersji samolotu. Prezentowany egzemplarz był na wyposażeniu 3 Kaszubskiego Dywizjonu Lotnictwa w Siemirowicach, 3 Eskadry lotnictwa z Krzesin, Szkoły Orląt z Dęblina . Obecnie eksponat Muzeum Lotnictwa w Krakowie. Samolot jest dodatkowo wyposażony w radar Bendix i system nawigacji GPS.Iskra pojawiła się w Bochni z okazji 100- lecia lotnictwa w Małopolsce wraz z wystawą temu wydarzeniu poświęconą.Razem z pracownikami Muzeum Lotnictwa składałem Iskrę na bocheńskim rynku przez cztery godziny. Na szczęście pogoda dopisywała.Największym naszym problemem była nierówność bruku na rynku przez co montaż skrzydeł trwał bardzo długo(skrzydła z kadłubem łączą sworznie, które należy precyzyjnie dopasować)
Zdjęcia Marek Rynowski i ja.