RENDEZ 2017, Bratysława, Słowacja

RENDEZ-2017
Święto słowackiej kolei.
Bratysława , czerwiec, 2017r.




uploaded_img/ren1.JPG

Jak co roku na terenie bratysławskiej lokomotywowni Bratislava vychod zorganizowano świetną imprezę kolejową.

uploaded_img/ren2.JPG

Polski akcent na pokazie, drezyna Warszawa 223, eksportowa wersja robiona dla Czechosłowacji.

uploaded_img/ren21.JPG

Wagon do przewozu kwasu, firmy Dynamit Nobel.

uploaded_img/ren22.JPG

Nie jest to tylko zlot lokomotyw, na zdjęciu austriacki Saurer 5 GF-ST bus w malowaniu pocztowym a obok właściciele gustownie ubrani w epokowe stroje.


uploaded_img/ren3.JPG

Cudowny węgierski "Nohab". Lokomotywa spalinowa zbudowana przez szwedzkiego producenta, firmę NOHAB dla kolei węgierskich MAV w ilości 20 sztuk. Lokomotywa ma rodowód amerykański, została skonstruowana przez GM, a licencję kupiła szwedzka firma. Ten egzemplarz jest własnością MAV NOSTALGIA.

uploaded_img/ren4.JPG

Następni goście przybywają; austriacka "Kriegslokomotiv" serii 52 i węgierska 424.


uploaded_img/ren41.JPG

Parowóz serii 424 to przykład uniwersalnej maszyny produkowanej w latach 1924-1958 na Węgrzech w ilości ponad 500 egzemplarzy.

Filmik: KLIKNĄĆ!


uploaded_img/ren42.JPG

Austriacka maszyna wjeżdża na obrotnicę.

uploaded_img/ren5.JPG

Elegancką konstrukcję powojennego parowozu pośpiesznego prezentowała "Szlachcianka -Šlechtična" , parowóz serii 475 produkowany w latach 1947-50 w pilzneńskich zakładach Skoda. Prędkość maksymalna 100 km/h, nacisk na oś 15 ton.

Mój filmik : KLIKNĄĆ!


uploaded_img/ren51.JPGuploaded_img/ren6.JPG

Bratysława to też parada spalinówek, tu w kolejności: zielona Rosnićka, T458 Hektor i 753 Brejlovec.

uploaded_img/ren61.JPG


Lokomotywa spalinowa 759(T499) Kyklop. Protypowa , skonstruowana przez CKD Praga maszyna dzierży rekord prędkości czechosłowackich spalinówek wynoszący 176 km/h. Eksploatacyjna maksymalna prędkość to 140km/h.

uploaded_img/ren62.JPG

Najważniejszą z lokomotyw spalinowych krajów RWPG była narzucona przez ZSRR ługańska M62(T679)zwana na południu Sergiejem, u nas Gagarinem a w NRD Taigatrommel . Mocna ale wyposażona w dwusuwowy diesel pożerający ogromne ilości oleju , żyje do dzisiaj dzięki remotoryzacji i świetnemu napędowi elektrycznemu. W głębi węgierski Nohab, który przegrał z Sergiejem.



uploaded_img/ren7.JPG

Kiedy w latach 60-tych Czechosłowacja zelektryfikowała część linii napięciem zmiennym 25KV 50Hz
zakłady Skoda wyprodukowały designerskie elektrowozy z laminatowym nadwoziem zwane przez to Laminatky. Elektrowozy czteroosiowe miały moc ponad 3MW i prędkość maksymalną 120 km/h.

uploaded_img/ren8.JPG


Z dalekiego słowackiego Tisovca przybył zębatkowy ponad stuletni parowóz.

Filmik : KLIKNĄĆ !


uploaded_img/ren81.JPG

RENDEZ to także wieczorne fotografowanie . Po 20-tej teren lokomotywowni staje się bardziej kameralny, zapalane są naftowe latarnie, i rozpoczyna się fotografowanie ze statywów. Tu lokomotywa przemysłowa BS 200 w tle Nohab.


uploaded_img/ren9.JPG

Szlachcianka, a poniżej zębatkowy parowóz . W tle zamazane drzewa, bowiem zerwał się wiatr. Tak zakończyła się kolejowa impreza na Słowacji, którą każdemu mikolowi polecam!

Filmik: KLIKNĄĆ!



uploaded_img/ren91.JPG