C-130E Herkules "1501" - Królowa jest tylko jedna...
C-130E Herkules
Nr seryjny 382-4428, Nr USAF 70-1273. Wiek 41 lat. Własność: Siły Powietrzne RP od 24.03.2009 roku, na stanie 33 BLTr , lotnisko macierzyste Powidz.
Emblemat na kadłubie samolotu informuje, że jest to
KRÓLOWA. Czy rzeczywiście?
Niestety nie. Stan techniczny "królowej" widoczny na następnych zdjęciach pokazuje, że niestety "królowa" jest stara i mocno przez mechaników zaniedbana.
Pierwsze co rzuca się w oczy to przemalowane znaki przynależności państwowej czyli "szachownice". Stare zamalowano farbą kolorystycznie niezbyt dobraną do reszty samolotu, a nowe umieszczono w innych miejscach.
Moim zdaniem "stara" szachownica była w miejscu bardziej akuratnym.
Malarzy z Bazy Powidz zapraszam na praktykę do najbliższego warsztatu lakierniczego celem nauki matowienia i polerowania powłoki lakierniczej.
Za 7.3 mln USD zmodernizowany został system samoobrony samolotu. Zabudowano stację ostrzegania o opromieniowaniu wiązka radarową AN/ALR-69(V)Radar Warning Receiver oraz pasywnego systemu wykrywania nadlatujących pocisków rakietowych ATK AN/AAR-47(v)1 Missile Warning System.
Sposób uszczelniania w.w. czujników znajdujących się na przedzie kadłuba to przykład wyjątkowego
niechlujstwa
montujących je mechaników. Nie wiem czy paluch rozcierający uszczelniacz należał do mechanika z Robins Air Force Base w Georgii(modernizującej nasze samoloty) czy do mechanika z powidzkiej bazy.
Czujniki ogonowe. Uszczelniacz koloru czarnego skończył się na przednich czujnikach, pozostał szary, a na lewy czujnik nowa tuba w kolorze niebieskim!
Drobne podmalowania niezbyt dobraną farbą.
Następne misterne uszczelnienia, tym razem różowym(majtkowym) uszczelniaczem.
Uszczelnienie rampy załadunkowej do HERMETYCZNEJ ładowni.
Drobne resztki żółtej podkładówki.
Na koniec apel do personelu naziemnego :
Panowie dbajcie o królową, przecież jest tylko jedna...