AIR SHOW RADOM 2011
Poranne przygotowania
Iskier do pokazów.
Imprezę otworzył Minister Obrony Narodowej Tomasz Siemoniak
W defiladzie uczestniczyły nowe śmigłowce polskiej konstrukcji
SW-4 PuszczykPolskie lotnictwo transportowe reprezentują
C-130 Herkules i CASA C-295Wysokomanewrowe
Migi-29 nadal skutecznie broniące polskiego nieba i wyjątkowo piękne.
Najładniejsza "odrzutowa rura", czyli bombowiec
SU-22M4 . Eksploatacja którego powoli dobiega końca, jedyny tego typu samolot w siłach NATO, nadal bardzo groźny.
Amerykańska klasyka II wojny św.
P-38 LightningBelgijski
F-16 za sterami Cdt Michel Beulen
Biało-czerwone iskrySzwajcarski patrol(Patrouille Swisse)na samolotach ponaddźwiękowych
F-5 Tiger Po raz pierwszy w Polsce.
Na burcie siedzi maskotka zespołu.
Hellenic F-16 Demo Team
Pokaz greckiego pilota był fenomenalny i według mnie ryzykowny. Zwłaszcza start z nisko wykonaną powolną beczką. Samolot w wersji
Block 52+ z dodatkowymi zbiornikami paliwa.
Zespół akrobacyjny
Orliki na samolotach
PZL-130 OrlikCzeski SAAB
JAS-39 GripenWłoski
AMX
Samolot szturmowy nie często goszczący na pokazach lotniczych, został wyprodukowany w kooperacji włosko - brazylijskiej. Z racji przeznaczenia swojego samolot jest wysoce manewrowy na małych wysokościach i zabiera do 3800 kg uzbrojenia.
Pilot AMX-a.
Odlot
F-16Chorwacki zespół akrobacyjny
Krila Oluje
Powstały w 2004 roku zespół, lata na samolotach
Pilatus PC-9M stacjonuje w bazie lotniczej nieopodal Splitu.
Piloci zespołu pokazali w Radomiu wysoki kunszt lotniczy i świetny program pokazowy. Był to dla mnie najlepszy pokaz samolotów turbośmigłowych w Europie!
Na tym tle blado wypadł występ naszych turbośmigłowych Orlików, które pod względem osiągów nie dorównują pilatusom. Orlik TC-I posiada czeski silnik Walter o mocy trwałej 670KM(Orlik TC-II P&W 760KM)przy masie własnej 1850kg i wznoszeniu max 10m/s(TC-II 15m/s),Pilatus PC-9M ma moc trwałą 950 KM przy masie wł. 1725 kg i wznoszenie 21 m/s.Jest więc lżejszy i mocniejszy. Poza tym nasz zespół przechodził wiele perypetii łącznie z rozwiązaniem w latach 2005-2007.
Ale i tak Orlik jest ładniejszy od Pilatusa !!! Czeski
Mi-24 z bazy w Namesti nad Oslavom
Włoski
Aermacchi M-346
Proszę Państwa mistrz w swojej klasie!!!
Ten samolot , którego bazą jest rosyjski Jakowlew jak-130, został wyposażony w zachodnie silniki i awionikę co spowodowało że posiada unikalne i godne XXI wieku własności pilotażowo - treningowe.
Rosja nadała mu genialne rozwiązania aerodynamiczne(skrzydła pasmowe,duży statecznik pionowy itp), a Włochy w odpowiednim momencie wykorzystały zapaść ekonomiczną Jakowlewa i zakupiły pełną dokumentację techniczną samolotu. Modernizując płatowiec doposażyły go w nowoczesne silniki i elektronikę.
Powstał cud - samolot.
Miły gest włoskiego pilota oblatywacza, który po pokazie znalazł w kabinie polską flagę.
Mig-29UB nr 15
Samolot z Minska Mazowieckiego z okolicznościowym "kościuszkowskim" malowaniem.
Boening E-3 Sentry
Samolot dozoru przestrzeni powietrznej i wczesnego ostrzegania w okolicznościowym malowaniu sojuszu NATO
Po sobotnich lotach