Parowozjada 2015- Chabówka 23.08.2015r.
Gość ze słowackiego Popradu , trzycylindrowy tendrzak
477.013 . Maszyna z lat 50-tych XX wieku wyposażona w szereg nowości technicznych w budowie parowozów w tym mechaniczny podajnik węgla. Wyprodukowana w praskim
CKD w ilości 60 lokomotyw. Prowadził głównie szybkie podmiejskie pociągi.
Z Wrocławia przyjechał parowóz
TKh . Ten mały tendrzak(moc 400 KM) został zbudowany do ciężkiej pracy na bocznicach kolejowych zakładów przemysłowych. Obsługiwany przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu.
Ze słynnej parowozowni w Wolsztynie przybył powojenny przedstawiciel parowozów osobowych
Ol49 Ten 145-tonowy parowóz prowadził pociągi pasażerskie z prędkością do 100 km/h. W latach pięćdziesiątych XX wieku wyprodukowano ponad 110 egzemplarzy.
Chabówkę w konkursie drużyn reprezentował parowóz
TKt48 Bardzo udany parowóz prowadzący zarówno podmiejski ruch pasażerski jak i towarowy. W latach osiemdziesiątych obsługiwał ruch w terenach podgórskich , prędkość maksymalna 80 km/h.
Wnętrze budki maszynisty parowozu
Ol49
Filmik o parowozie:
KLIKNĄĆ!
Napełnianie wodą tendra parowozu. Ten tender ma pojemność 25 tysięcy litrów wody.
Wrocławski tendrzak wzbudzał zachwyt perfekcyjnym wyglądem jak i tez dużą precyzją manewrów w skansenie.
Na żywo wyglądało to tak:
KLIKNĄĆ!
Perfekcyjnie przygotowani, "na wesoło" prowadzący imprezę.
W niedzielę rozpoczęły się zawody drużyn parowozowych.
Pierwsza konkurencja to transport szklanki wody z jednego do drugiego krzesełka, oczywiście na czas!
Najlepiej zobaczyć to na video:
KLIKNĄĆ!
Słowacką "Papugę" najlepiej podziwiać na filmiku:
KLIKNĄĆ!
Piłeczki należało wrzucić do kubełka. Słowacy przygotowali bardzo widowiskowy sposób.
A to na co czekali wszyscy ,to "siłowanie się" parowozów. Konkurencję tą przeprowadziły dwa
TKh z Chabówki i Wrocławia. Wygrał wrocławski:
KLIKNĄĆ!
Jak zwykle Parowozjada nie ma sobie równych! Świetnie przeprowadzona, pogoda załatwiona, wszystko dzieje się na wyciągnięcie ręki i co ważne darmowa! Warto podziękować organizatorom, gościom i głównemu sponsorowi czyli PKP CARGO!